Veelgestelde vragen
Algemeen
Ja, de assistente kan op basis van de aard en de ernst van de klacht(en) een inschatting maken van de mate van urgentie en de tijd die de huisarts nodig heeft. Alles wat de assistente ter ore komt valt onder het medisch beroepsgeheim.
Ja. Indien u meer dan 10 minuten tijd nodig denkt te hebben kunt u met de assistente overleggen over extra spreekuurtijd. Er kan dan een lang consult voor u worden gereserveerd.
Een verwijsbrief wordt geschreven door de huisarts. U krijgt een brief mee na spreekuurbezoek of u kunt een afspraak maken voor het telefonisch spreekuur.
Natuurlijk kunt u een afspraak afzeggen. Wilt u dit dan wel bijtijds doen? Bij voorkeur tenminste 24 uur van te voren.
Als er geen directe spoed is kunt u altijd tijdens de openingstijden naar de praktijk bellen. U moet wel rekening houden met eventueel tijdsverschil. Onze praktijk is bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur. Geef aan dat u vanuit het buitenland belt, dan helpen wij u zo snel mogelijk. Vaak kan uw huisarts, omdat hij u kent, een zinvol advies geven. Bij spoed moet u uiteraard altijd het plaatselijke noodnummer bellen. Later kunt u dan altijd nog contact met uw huisarts opnemen.
Uiteraard! Wij doen onze uiterste best om de medicijnen correct af te leveren. Het kan ook zijn dat er iets veranderd is aan het uiterlijk van de medicijnen. Blijf niet twijfelen...! Bel gerust even met de apothekersassistente!!!
Bij vragen over de administratie of nota's kunt u contact opnemen met de assistente.